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한미사이언스

윤리규범

기업윤리규범

한미는 “인간존중 · 가치창조” 경영이념을 위하여 창조와 도전정신을 바탕으로 글로벌 기업으로 발전하고자 합니다. 윤리규범은 “무엇이 올바른가?”라는 질문에 대하여 모든 기준을 제공하지 못하지만 언제나 문제점에 대하여 인지하고 검토하도록 하여 임직원이 지켜야 할 올바른 행동과 가치판단을 내릴 수 있도록 도와주는 기본 지침서가 될 것이며 회사에 적용 가능한 법과 윤리를 준수하는 것을 핵심요소로 하여 개인의 품의와 회사의 명예를 지키는 한미인의 약속입니다.

Ethic 1장 임직원 기본윤리

  • 한미인의 사명완수
    1. 임직원은 한미인으로서 긍지와 자부심을 가지며 항상 정직하고 공정한 자세를 견지한다.
    2. 임직원은 높은 윤리적 가치관을 가지고 개인의 품위와 회사의 명예를 유지할 수 있도록 항상 노력한다.
    3. 임직원은 직무 수행에 있어서 문제점이 발생할 수 있는 여지를 생각하며 무엇을 할 것인지 결정하고 보고한다.
    4. 회사의 비전과 방침에 따라 각자의 사명을 성실히 수행한다.
    5. 동료 및 관계부서 간에 적극적인 협조와 원활한 의사소통으로 업무의 효율을 높인다.
  • 공정한 업무 수행을 위한 한미인의 약속
    1. 이해상충 회피
      • 회사와 개인의 이해가 상충되는 어떠한 행위나 관계도 회피한다.
      • 자기 또는 타인의 이익을 위하여 다른 임직원의 공정한 업무수행을 저해하는 알선, 청탁 등을 하여서는 아니된다.
    2. 건전한 조직 분위기 조성
      • 직장 내 지위를 이용하거나 업무와 관련하여 다른 근로자에게 성적 언동 등으로 성적 굴욕감 또는 혐오감을 느끼게 하는 행위를 하지 않는다.
      • 직장에서의 지위 또는 관계 우위를 이용해 다른 근로자에게 신체적·정신적 고통을 주는 행위를 금지한다.
      • 상급자는 하급자에게 법령이나 규정에 위반하여 자기 또는 제3자의 이익을 도모하기 위한 지시를 하여서는 아니된다.
      • 금전거래, 폭력, 차별 등 건전한 동료관계를 해치는 일체의 언행을 하지 않는다.
      • 상호 신뢰와 원활한 의사소통을 바탕으로 공존공영의 조직문화를 위하여 노력한다.
  • 부패방지를 위한 한미인의 약속
    1. 회사 자산의 사적 사용 · 수익 금지
      • 임직원은 자신의 직위 또는 권한을 직접 이용하여 이익을 얻거나 타인의 부당한 이익을 얻도록 하여서는 아니된다.
      • 개인의 이익을 위해 회사의 재산을 무단 사용해서는 안 되며 회사의 예산을 목적 외 사용으로 회사의 재산상 손해를 가해서는 아니된다.
    2. 직무관련 정보보호 의무
      • 업무 수행과 관련하여 알게 된 미공개 정보를 이용하여 유가증권에 관한 거래를 하지 않으며 타인에게 제공하지 않는다.
      • 해당 정보를 취합하도록 허용된 경우가 아니면 다른 임직원에게 그 정보를 요청하거나 문의하여서는 아니된다.
      • 업무상 알게 된 회사의 비밀과 개인정보는 관련 법과 내규에 따라 보호하며 관리한다.
    3. 금품 등의 수수 금지
      • 업무 수행과 관련하여 직무관련자 또는 직무관련 임직원으로부터 금품 등을 수수하여서는 아니된다.
      • 해외 법인 또는 해외 공직자 등과 직무와 관련하여 금품 등을 받거나 제공하지 않으며 해외부패방지법, 영국뇌물방지법 등의 해외 법령을 준수한다.
      • 경조사비, 선물, 식사비 등 통상적인 관례의 범위를 벗어나지 않도록 한다.

Hanmi’s Code of Conduct

companycompany about

Hanmi strives to become a global company based on the spirit of creation and challenge for its management philosophy of “Respect for Human Life” and “Value Creation”. While the Code of Conduct does not provide all answers to the question “What is right?”, it will be a basic guideline for helping employees always make the right decision and judge values by recognizing and reviewing problems. The commitment of Hanmi protects individual personal dignity and the company's honor by complying with the law, making ethics its core elements.

Ethic Ch.1 Employees' Basic Ethics

  • Hanmi’s Missions
    1. Maintain integrity and fair attitudes with pride, as members of Hanmi.
    2. Always strive to maintain individual personal dignity and the company’s honor, with high ethical values.
    3. Think about potential problems when performing their jobs, decide what to do, and report to their supervisors.
    4. Sincerely fulfill each of their missions in accordance with the company's vision and policy.
    5. Increase work efficiency through active cooperation and communication between colleagues and departments.
  • Hanmi’s Commitment for Fair Business Practices
    1. Avoid Conflicts of Interest
      • Avoid any behavior or relationship that conflicts with the interests of the company and individuals.
      • Intercessions, mediations, and solicitations for the benefit of oneself or others that interfere with the fair performance of other employees.
    2. Create a Healthy Organizational Atmosphere
      • Never perform any action in the workplace that makes others feel sexually humiliated, uncomfortable, or disgusted by a sexual behavior.
      • Any act inflicting physical or mental pain on others by using one’s own status or relationship advantage in the workplace is strictly prohibited.
      • Seniors should not give subordinates instructions to promote the interests of themselves or third parties, in violation of company laws or regulations.
      • Do not use any word or practice, such as financial transactions, violence, and discrimination, that harms sound colleague relationships.
      • Strive to create an organizational culture of coexistence and coprosperity based on mutual trust and transparent communication.
  • Hanmi’s Commitment to Prevent Corruption
    1. Prohibition of the Private Use of, and Profiting off of, Company Properties
      • Employees shall not use their positions or authority directly to gain unfair profits for themselves or others.
      • Company property shall not be used without permission or for one’s personal benefit, and no damage should be inflicted on company property by using it, or moneys from budgets for any other purpose than that intended.
    2. Obligation to Protect Job-related Information
      • Transactions of marketable securities shall not be made or provided to others using undisclosed information obtained through performing work.
      • Do not inquire about or request other employees for information unless you are allowed to collect the information.
      • The company’s confidential information, and personal information learned through work, are protected and managed in accordance with applicable laws and internal regulations.
    3. Prohibition of Bribery
      • Do not receive any money or bribes from a person related to your job, or your work-related colleague, in regards to your work.
      • Do not receive or offer any money or bribers in relation to jobs with overseas corporations or public officials, and comply with overseas laws such as the Overseas Anti-Corruption Practices Act and the British Bribery Act.
      • Do not deviate from usual customs for the expenses of family occasions/events, gifts, and meals.